Friday, September 11, 2009

Ya Habibi! Ya Muhammad!

Ketika ditanya oleh pegawai pendaftar Jabatan Pendaftaran Negara "Muhammad jer ke?...Anak2 yang lain semua namanya panjang2?" Saya jawab...sebab saya nak orang panggil anak saya dengan panggilan 'Muhammad'. Pangkal nama saya Mohd jugak...tapi orang lebih suka panggil Nizam...so untuk memuliakan nama Muhammad itu saya namakan anak saya MUHAMMAD. Walaupun bini saya macam tak puas hati sebab nama tu tak glamer, saya kata...sapa kata tak glamer malah lebih mulia...sehingga dalam solat kita pun kita wajib berselawat kepada nama yang mulia ini...kalau tak...tak sah solat! Sekarang tanggunggjawab kita mendidik anak ini menjadi insan yang semulia namanya...amin.

1 comment:

  1. a'kum wbt.... ya habibi... sekali ana pandang muka anta ada serupa dgn anta punya abg anep... nanti hari raya kita jumpa di rumah tok abah.

    ReplyDelete